środa, 23 kwietnia 2014

"Bardzo miła rodzinka"

Po tygodniowym przestoju, wracam... Dziś jednak nie będzie kreatywnych prac tylko... Wpis o pewnej książeczce dla Dzieci pt. "Bardzo miła rodzinka" autorstwa Ewy Skarżyńskiej, wydawnictwa WAM.


Dusia dostała ją od Zajączka. Gdy tak na szybko przejrzałam, pomyślałam "no fajna, ładne, kolorowe ilustracje, jakieś zawijasy z tekstu..." ale spodziewałam się zwykłej historyjki, takiej jak to nie raz bywają w książeczkach. Jednak gdy wieczorem zabrałam się za czytanie, już po pierwszej stronie wiedziałam, że ma w sobie to coś ;). Okazało się, że może i historyjka żadna tam wielce oryginalna ale bohaterowie jakże ciekawi. W skład rodzinki wchodzi: tata Tadzik, mama Anielka, dwójka Dzieci: Kosmyk i Marianka a do tego cała zgraja zwierzaków (kotka Fifcia, piesek Fidek, konik Koralik itd) a do tego jeszcze sympatyczni sąsiedzi. 
Książeczka ta napisana została w bardzo ciekawy i wesoły sposób do tego rymowany.

"Śniła mi się koza Nelka 
w aksamitnych pantofelkach 
i królisia Paulisia 
w różowych rękawisiach. 
Śniła mi się nasza kotka 
w pomarańczowych stokrotkach 
i kaczka Felicja 
w fi oletowych strelicjach. 
Fidek śpiewał: 
tra-la, la-la, 
a Koralik – się opalał."

Na końcu każdej strony znajduje się zdanie typu :jeśli chcesz się dowiedzieć co robi tata przekręć kartkę". Z jednej strony staje się to dość monotonne ale z drugiej jest to dobry sposób by zaciekawić dziecko, które przecież koniecznie chce się dowiedzieć co ten tata takiego ciekawego wymyślił.

Co do ilustracji nie zmieniłam zdania. Są one naprawdę bardzo ładne, dużo pastelowych barw... Ogólnie cieszą oko i wywołują uśmiech.




I tak oto książeczka która myślałam, że niczym szczególnym się nie wyróżni, po przeczytaniu okazała się tak fajna, że warto Wam o niej napisać.
Standardowo przepatrzyłam neta i możecie ją kupić np TUTAJ i TUTAJ 

2 komentarze:

  1. Śliczna książeczka :) Faktycznie ilustracje cieszą oko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż by się chciało już ją poczytać Martynce:)

    OdpowiedzUsuń